22 oktober 2006

stomende pannenkoeken



"Het erotisch tafereel met die pannenkoeken spreekt me erg aan, maar hoe maak je in godsnaam lekkere pannenkoeken?", aldus een bezoekster van deze blog. Wel lieve dame, omdat je "pannenkoeken" juist kan spellen en ik het bovendien alleen maar kan aanmoedigen dat je je vriendje bevrijdt uit zijn dagelijkse sleur en passieloos leventje, geef ik hier mijn recept voor 'stomende' pannenkoeken.

-250 gram zelfrijzende bloem (het is niet omdat de bloem zelf rijst dat alles dit doet!)
-1 snuifje zout
-2 pakjes vanillesuiker
-40 gram fijne suiker
-2 eieren (gebruik ook in deze context alleen kippeneieren!)
-halve liter melk (best van de koe)

Bloem en zout, fijne suiker en vanillesuiker mengen en de melk stilletjes aan toevoegen. Ik meng gewoon met de staafmixer en dat gaat prima. Het mengsel in een hete pan bakken. De eerste pannenkoek gaven we altijd aan de hond. Moest je er erg bedreven in worden, is het niet verboden om eens een aantal mannelijke bloggers uit te nodigen op een smulfestijn. Bedenk wel dat het feest pas écht af is als je ook voor de juiste sfeer zorgt.

6 opmerkingen:

  1. de wens is de vader van de gedachte...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en het gezegde is de zus van de bootafhouding?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. welke boot...???!!! "de plezierboot, de zeilboot, de huwlijksboot, de gezelligheidsboot, de vriendschapsboot, de plaagboot, de platoboot...?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik bedoelde, zoals iedereen weet, de geroemde FMBoot. Heb je trouwens al een paar?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een paar wat? pannekoeken, radio's of wat???

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.