23 oktober 2006

de rode japanner

Mijn fantastisch verhaal van afgelopen vrijdag was uiteraard hét gespreksonderwerp van vandaag op het werk. Veel meer dan de verkiezing van de Molse Ilie als Miss Belgian Beauty. "Heb je haar ook een smeerbeurt gegeven?" Ja, natuurlijk... die mop ken ik nog van op de bouw.

Kandidaten ook te over om mee pannenkoeken gaan te eten. Maar 't zal onder hun ... zijn. Toppunt van al is dat heel wat collega's die rode japanner ook hebben zien staan maar gewoon doorgereden zijn. Ze hadden de Française niet gezien. Tja, van sommigen kan ik dat aannemen. Onze carrossiers bvb. zijn zo bezeten van auto's dat ze meer oog hebben voor de uitbouw van een wagen dan voor de boven- en onderbouw van een vrouw. Maar die anderen, dat zijn gewoon asocialen, onbehulpzamen!

Wie vies is van olie en smeer, is ook vies van boter en siroop. Voila. Ik ga alleen.

3 opmerkingen:

  1. Nou Muggenbeet dat is toch effen buiten de waard gerekend. Jij hebt wat aan een rode japanner, kom dat tegen, mogen sleutelen, ’t zal wel. Ook niks mis mee, elke vent heeft zijn favoriete meccano.

    Ik ken er echter ene die vrijdagavond met een minuscuul slipje, voorwaar van Franse origine, triomfantelijk als vaantje wapperend aan zijn fiets, uitermate opgetogen huiswaarts keerde, wat ook al een niet alledaags gegeven is. Heeft zijn handen niet vuil gemaakt aan die kapotte wagen, want hij wist wel beter van schoenmaker blijf bij je leest.

    Waarom zit ik nu de godganse dag te neuriën: I’ve got Friday on my mind?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de Française zei nog tegen mij "hier is net een fietser gestopt en die heeft zijn onderbroek gewisseld met dieje daar in 't koffer en dit terwijl ik hier met mijn kont bloot stond, toch gene collega van u?" Ik sleutelde wijselijk verder aan de carburateur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan best geloven dat ze even de kluts, en dus ook haar string, kwijt was, het wicht was net uit een fantastische droom ontwaakt.
    Maak dat mee op die gezegende leeftijd!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.