17 oktober 2006

mijn ochtendritueel

6.00: de wekkerradio floept aan op een gestoorde zender, opstaan.
6.05: een snelle blik op de laptop, kijken of er weer van die rare comments op staan. Indien nodig een quick response geven.
6.15: met blote voeten en in pyjama de krant uit de brievenbus halen. Voorlopig nog De Morgen.
6.18: de krant lezen op het toilet, sommige artikels stimuleren het darmstelsel.
6.30: de echtgenote maakt een verse koffie en rijdt eventueel naar de bakker terwijl ik de tafel dek en me klaarmaak om een gans brood te smeren voor de boterhammetjes op school. Radionieuws op de achtergrond.
7.00: radionieuws aandachtig beluisteren, de regelingen van de dag doornemen.
7.10: mijn kleren aandoen, de vrouw kijkt na of alles nog proper is en oordeelt of ik zo onder de mensen kan komen. Ze is meestal strenger dan ik zelf.
7.20: de tanden poetsen, de prut uit mijn ogen wassen, snel met een paar plasjes water het gezicht natmaken.
7.25: de wagen uit de garage zetten en de poort terug dichtdoen.
7.30: de doorsnee Vlaming zou hier nog raprap een snelle wip inlassen maar ik houd het bij een beleefde kus op de wang.
7.32: vertrekken richting Mol en aandachtig luisteren naar het krantenoverzicht. De beste stuurlui staan ook hier aan wal.
7.50: aankomst in Mol. De werkdag start. De PC opzetten. Mijn collega goeiedag zeggen en goedgezind erin vliegen. Tot minstens 16.30.

Je ziet, niks speciaals. Hoe zit het met jou? Wat doe jij bvb. om half 8?

8 opmerkingen:

  1. Om half acht zit ik nog/al op de trein:
    http://alcyon.wordpress.com/2006/09/25/ochtendritueel/

    Ik zet mijn pc ongeveer op hetzelfde moment als jij op. Ik zet hem wel een half uurtje eerder uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mee wakker worden om 6 uur, om 6.40 opstaan en Lies tot spoed aanmanen :-)
    van 7 tot 7.30 papier en online kranten doornemen.
    7.30 vertrek
    8.30 Aankomst in Blegny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en tussen 7:50h en 16.30h is meneer dus aan het bloggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Om 08:00u ben ik meestal al op het werk. Daar zet ik pas de pc voor het eerst aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heidi, my ...., mensen die werken hebben soms ook een middagpauze. Bij ons is die pauze nooit op een vast uur gezien het specifieke werk. Op dat moment blog ik inderdaad alhoewel ik altijd eerst uw blog bezoek. Die is zo .... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. maar nu weet ik nog niet wat jij om half 8 doet, ben je een doorsnee vlaming of niet? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 7.30 uur
    Klokvast het einde van mijn dagelijkse kakritueel. Zoals ingewijden hier al lang beseffen, ik kan een stukje kakken. Vind die ontlastende morgenkak ook een bijzonder intiem dagmoment. Je wordt dan meedogenloos met je neus op de naakte feiten gedrukt. In dat kleine kamertje valt immers niet te ontsnappen aan de onfrisse kantjes van je eigenste zelf en, op de tonen van een bijwijlen overdreven luidruchtig windenbombardement, besef je met veel gerechtvaardigde schroom dat niet alles van jou rozengeur en maneschijn is. En dat je, voor je het weet, al deftig in de stront kunt zitten.

    Elke morgen weer, mijn strenge les in de relativiteitstheorie.

    Ben dan mentaal klaar om even later naar het werk te fietsen, om er vast te stellen dat velen die dag nog niet gekakt hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb wisseldiensten dus dat verschilt nogal. Soms ben ik al een uur aan het werk, andere keren banjer ik thuis nog rond in kamerjas. Koffie is in gelijk welk geval aanwezig.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.