7 oktober 2006

groen licht

Geachte Heer,


betreft: artikel 'Loverboys' op je blog Muggenbeet

..... om al deze redenen heeft de Beroepscommissie besloten dat er geen rechtsgeldige basis is om de publicatie van bedoeld artikel tegen te houden. Het bezwaarschrift wordt als ongegrond beschouwd. Wij menen dat het hier ofwel om een flauwe grappenmaker gaat ofwel dat de klachtindiener i.c. mogelijks 'haar moeilijke dagen heeft'. We vonden evenwel geen commissielid die bereid was dit laatste via een diepgaand onderzoek hard te maken.

Loverboys

Deze morgen met een heel zware kop opgestaan. Tegen mijn gewoonte in heb ik tot half twee 's nachts opzoekingswerk verricht op het internet. Omdat ik vandaag niet al te vroeg uit de veren moest, kon ik me dat wel permitteren. Ik ben sinds kort namelijk gefascineerd door verschijnsels alla 'loverboys' enzo. In al zijn betekenissen dan. De knappe maar vooral mythische allochtone jongeman die meisjes in de prostitutie lokt, de blanke dames op leeftijd -met meer goesting dan bevrediging- die het Afrikaanse continent afschuimen voor een egobevestigende snelle en harde wip maar ook de oudere, vaak rijke, feminiene schepsels die het bed (soms ook de tafel) delen met een veel jongere knaap. Zoiets boeit me.

Waarom ikzelf niet begeerd word, ja dat is door mijn mentale handicap vrij eenvoudig, maar wat drijft al die vrouwen? Welke hormonen spelen daar? Is het lust of ook een beetje liefde? En ook: in hoeverre draagt dit alles bij tot de opwarming van de aarde? Als de uitlaatgassen van de varkensstapel mogen genoemd worden als belangrijke factor in de luchtvervuiling dan lijkt me het gerechtvaardigd die migrerende colonnes hete poezen aan te duiden als een niet te onderschatten factor in het opkoken van onze planeet. Vrouwen en varkens - ik weet het, niet meteen een lyrische vergelijking- als ondergang van onze blauwe planeet.

Over zoiets reflecteer ik dan tot vroeg in de morgen. Iemand moet het probleem durven benoemen. Iemand moet het aanpakken en vooral oplossen. Een Nobelprijs ligt nog niet meteen in het verschiet maar in mijn hoofd -in zoverre er nog plaats is- zitten toch al een aantal programmapunten in embryonale fase te rijpen. Een schuim-tax bijvoorbeeld of een wet die dames met een jonge Lassie verplicht er ook één van eigen leeftijd bij te nemen, met of zonder tanden.

Je ziet, meestal lult muggenbeet wat uit zijn nek maar als het moet kan hij verdorie creatief uit de hoek komen. U hoort nog van mij.

3 opmerkingen:

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.