15 oktober 2006

hulp komt van Venus

Toen ik nog 'leider' was bij de KSA ben ik eens samen met een vriend een vormingsweekend rond 'gemengde werking' gaan volgen. De KSA was toen nog uitsluitend voor jongens en de VKSJ voor de meisjes. We gingen samen op zoek naar de voordelen van een gemengde werking, de latere KSJ. Er bleken tot mijn verbazing voordelen te bestaan.

Het eten op dit weekend was me blijkbaar niet goed bevallen want mijn op de proef gesteld darmstelsel riep om hulp. Ik gebruikte het toilet waarvoor het dient, ik en mijn darmstelsel waren wat later opgelucht en tevreden totdat ik merkte dat er geen toiletpapier was. Geen enkel blaadje te bespeuren. Zelfs geen krant. Ik heb geroepen op medecursisten maar door de geïsoleerde ligging van het sanitair bleek mijn hulpkreet al snel kansloos.

Omdat ik precies aanvoelde dat een papiertje echt wel nodig was, moest ik spitsvondig uit de hoek komen. De broek zo aantrekken was geen optie. Het moet zijn dat de schepper himself tussenbeide is gekomen want mijn hopeloze blik kreeg plots de toiletemmer in het vizier. Via het pedaaltje het deksel omhoog geduwd en jawel, het was meteen duidelijk waar al het toiletpapier naar toe was. Sommige meiden waren wel erg schrokkerig geweest bij het afrollen. Zuinigheid en besparing bestonden nog niet.

Het staat niet in de survivalboeken maar als je ooit eens met hetzelfde probleem zit, bedenk dan dat Venus hulp kan bieden. Nood breekt de manieren.

1 opmerking:

  1. Of de lege rol openscheuren en als 'schutblad' in je onderbroek leggen. En dan gauwgauw een ander kotje induiken waar hopelijk wel papier is... :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.