27 oktober 2006

heavy flashback

Deze avond ga ik sinds lang nog eens naar een hardrockavond. Het wordt een flasback naar de 70's want op de 'tribute to Monsters of rock' te Ham komt Purple Strangers, een covergroep van Deep Purple, dé groep van toen ik 15/18 jaar was, optreden. Ik heb vooraf op hun website wel eens goed geluisterd naar een aantal mp3's en -verdorie- ik was aangenaam verrast. Het feit dat de groep liedjes covert uit de Burn- en Stormbringerperiode vind ik geweldig interessant want deze liedjes zijn ten onrechte in de vergetelhoek terechtgekomen.

Voor mijn zoon, 9 jaar, wordt het deze avond een allereerste onderdompeling in de loeiharde livemuziek. Hij ként Deep Purple ook. Hij heeft Made in Japan zelfs voor eigen gebruik op cd gebrand. Smoke on the water vindt hij erg goed. Zo te zien, is het vooral de intro, waar steeds een extra instrument invalt, die in de smaak valt. Ik hoop maar dat hij niet in slaap valt en ook dat er niet gevochten wordt. Dat zou wel een heel slechte kennismaking met de rockscène zijn.

Ik ga eens in de gaten houden of hij ook al de luchtgitaar bespeelt. Dat zou wel grappig zijn!

6 opmerkingen:

  1. jah dat is pure nostalgie maar echt een purple fan ben ik nooit geweest
    ik hou wel van Blackmore's Night wat eerder met medieval folk te maken heeft dan met hard rock.
    but Richie kicks ass!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heb je ook ge-haedbangd? of haedgebangd... lol

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En? Oe was't? Vind Burn ook een keineig nr. En Child in Time...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @lord en alcyon: de covergroep was werkelijk heel goed. Die gitarist heeft de gitaartechniek van Ritchie prima onder de knie. DE zang was eveneens erg goed (coverdale) en de drummer zou op het podium gekropen zijn met maar één rehearsel achter de rug (vervanger): da's dan ook straf. Een echte meevaller dus, al heeft de zoon het maar tot 11 uur volgehouden (komen halen).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Muggenbeet,

    Ze stonden reeds 2x op Schwung.
    Elsbabbel gaat ze nog eens bekijken op 4 november in Rijsel.
    Als je van classic rock houdt, schrijf je in op de nieuwsbrief van www.schwung.be

    Rocking greets !

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.