24 januari 2024

Zoete geur

 Deze nacht heeft het lelijk gedaan. Ik heb rond 2.00 a.m. speciaal de slaapkamerraam opgengezet om het allemaal te aanhoren. Vanuit een warm bed is regen en wind best fijn om te beleven. Zojuist ben ik de tuin eens ingegaan om te kijken of er stormschade is. Dat is niet het geval. Halverwege hing er wel de zoete, zepige geur van de winterzoet. Ik ruik het graag en duidelijk maar er zijn ook andere meningen. Jammer bij de Chimonanthus is dat de gele bloemen op niet veel trekken. Ze lijken op iemand met kleddernatte haren die tegen de kop plakken. Tenzij je de takken omhoog heft (foto), dan gaat het nog. Maar bij de winterzoet gaat het om de geur en het bloeitijdstip.

De krokussen in de voortuin gaan vandaag ook openkomen. De hommelkoninginnen weten waar naar toe om hun eerste hongertje te stillen.

De winterzoet.



3 opmerkingen:

  1. Wij gaan er hier dit jaar met het grof geschut tegenaan gaan. Eergisteren is een aannemer begonnen met de oprit en voortuin leeg te maken. Volledig kaal en we starten opnieuw vanaf nul. In onze achtertuin gaat er een hoop verdwijnen en nieuw aangeplant worden. Noem het een stevige verjongingskuur. Daarom zul je me regelmatig 's avonds hier zien ronddwalen. Een schat aan informatie als het op bomen en struiken aankomt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel plezier ermee, is op zich best spannend om terug van nul te beginnen. Smaken evolueren nu eenmaal. Sinds mijn pensioen heb ik hier ook gebieden helemaal leeggemaakt en opnieuw ingericht. Was arbeidsintensief (alles met de schup) maar zeer bevredigend.

      Verwijderen
  2. Wat snel, die crocussen, hier moet ik nog met een vergrootglas zoeken.
    Groet,
    Angelika

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.