17 januari 2024

Mee-eters.

 


Het is de logica zelf. Beestjes hebben honger en pakken deze dagen wat ze kunnen krijgen. Hoe minder energie het kost, des te beter de strategie. En zo komt het dat niet alleen de vogels gebruikmaken van de aangeboden granen en pitten maar ook de bosmuisjes. Ik zag er altijd 2 maar gisteren, toen de avondschemer intrad, huppelden er al 3 onder de voedersilo. Ze hebben hier in de tuin hun uitvalsbasis, dezelfde hoop wortels als het roodborstje, rennen van daar als bezeten om een zaadje te scoren om dan vliegensvlug terug de bescherming op te zoeken van hun "kamp". Ik vind het allemaal heel koddig. Mijn huisgenoten delen in de vreugde, "zolang ze maar buiten blijven". De foto's nam ik gisteren (vanuit de keuken)  rond 17.00 uur toen de bosmuisjes tevoorschijn kwamen. Alhoewel ze strikt genomen concurrenten van de vogeltjes zijn, is er geen spoor van verjaging of agressie waar te nemen. Elk vredig zijn deel. Aan ruzie verspillen ze hun calorieën niet.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.