6 januari 2024

somber logo

Voila, hier is het officiële logo van de nieuwe fusiegemeente Tessenderlo-Ham. Ik vond het op de website van onze gemeente. Mijn eerste reactie? Who cares? .... maar 't is helemaal mijn ding niet. Noch wat de gekozen kleuren betreft, noch wat de T en de H betreft. In welk middeleeuws spookkasteel werd dat sip-ogende logo teruggevonden? Is daar een designer aan te pas gekomen? Heeft dat geld gekost? Ik denk, maar ik kan er lichtjaren naast zitten, dat de T de kanaalsplitsing zou kunnen voorstellen (Albertkanaal - Kanaal Kwaadmechelen/Dessel) en de H één van de bruggen met de linkerpijler Looi symboliserend en de andere pijler Ham. Ondersteboven zou het iemand kunnen voorstellen die met zijn bloot gat op een bureaustoel zit. Als je heel lang kijkt, kan je er ook Frank Zappa in zien terwijl hij gekneld zit tussen een bankschroef. Het had veel beter en frisser gekund. Meer woorden gaan we er niet aan vuilmaken. 't Is maar een logo. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.