9 januari 2024

Een nieuwe hond

Onze Remi

Het kan ook niet anders, in de periode dat ik niet meer blogde, is er wel 't een en 't ander veranderd. Ik ben zo vervroegd op pensioen kunnen gaan. Mijn vader is opgenomen in een rusthuis wegens vergevorderde dementie. En.... we hebben opnieuw een hond. Een geadopteerde maltipoo.

Hij is onlangs 2 jaar oud geworden en hij verblijft ongeveer een jaar bij ons. Zijn naam is Remi. Zowat elke wandeling vergezelt hij mij en hij heeft het zover gebracht dat hij op ons bed (niet onder de lakens!) zijn nachten doorbrengt. Je gaat er in de toekomst ongetwijfeld nog meer over lezen.

Nu maandag moet hij weer naar de kapper. Bijna 2 uur is de vrouw in kwestie telkens met hem in de weer. Zijn krulletjes groeien zo snel dat hij niks meer zou zien en over zijn eigen haar zou struikelen indien we hem geen knipbeurt zouden geven. Zijn eten wordt aan de deur geleverd, verpakt per dagportie.

Remi is onze derde hond. De eerste was Zappa, een doodbrave blonde labrador. We hebben ook nog Zorro gehad, een zwarte retriever. Een maltipoo is meer dan een maatje kleiner. Het was even wennen maar uiteraard... had hij snel ons hart veroverd. Niemand in het huis zou hem nog willen missen.

4 opmerkingen:

  1. De blog weer in actie, fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Luce, we zullen zien wat het geeft want 'bloggen' is tegenwoordig heel, heel, heel erg niche. Denk ik toch. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super ❤❤❤❤❤❤

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 👍
    Altijd leuk om te lezen Ludo.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.