14 januari 2024

Nieuw sjabloon voor de blog

 


Het meest moderne Blogger-sjabloon (Dynamics) waarmee ik mijn blog 11 dagen geleden terug opstartte, toch overboord gegooid wegens te complex voor de lezers. Reageren was nogal moeilijk en de lay-out kon beter. Daarom teruggekeerd naar de goede oude tijd en een poepsimpel 2-kolommen-sjabloon gekozen dat ik bijna volledig naar mijn hand kan zetten. Het gekozen thema noemt "Supercool". De foto's komen goed tot hun recht en om te reageren heb je geen handleiding meer nodig. Intussen al heel veel bezoekers/lezers gehad (meer dan 3500 deze week) maar de interactie van weleer, is nog veraf. Hopelijk betert dit nog want in het luchtledige bloggen is nogal zielig.

De voorbije dagen verkende ik ook de blogosfeer van vandaag. Heel wat blogs die ik destijds volgde, zijn stilgevallen of hebben de riem aan de haak gehangen. De blogroll van veel blogs is volledig achterhaald wat erop wijst dat het lezen of volgen van andere bloggers niet enthousiast meer gebeurt. De conclusie is misschien voorbarig, maar het lijkt erop dat bloggen - zeker in Vlaanderen - op sterven na dood is. Ik ga Muggenbeet toch nog enkele weken een kans geven en dan herevalueren we. Zo'n reclamevrije omgeving... het heeft toch iets.

(Momenteel volg ik zelf 30 blogs via de "Leeslijst" van Blogger. Ik geef toe, de lijst heeft een opfrisbeurt nodig. Dat krijg je nu eenmaal als je er een tijdje tussenuit bent geweest. Heb je zelf een toffe blog, laat het me weten!)

3 opmerkingen:

  1. Update: 2 kolommen herleid naar 1 kolom voor de smartphone-gebruikers. Mijn huisgenoten zeggen dat dit beter is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben blij dat je je blog nog een kans geeft. 3500 bezoekers is niet niks, dus je bent niet in het ijle aan 't bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.