25 januari 2024

Treurende mammoetboom

 


Onder de kerstboom lag voor mij ook een ecocheque, gekregen van mijn schoonbroer Marc Testelmans. Nogmaals dank... want ik heb er zonet een heel bijzondere boom mee gekocht: een Sequoiadendron giganteum 'Barabits Requiem'. De moederboom, die door M. Barabits uit Sopron, Hongarije werd gevonden, ging verloren. Gelukkig waren er nog enkele entplanten overgebleven die daarom ook de naam 'Barabits Requiem' hebben gekregen. Het was ook mijn allereerste gebruik van een ecocheque. Nu weet ik dat ge dat gewoon in het bancontactkastje kunt steken, zonder code, en dat werkt.

Rest me nog: de aanplant ervan. We zullen er eens aan beginnen.


1 opmerking:

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.