10 januari 2024

Onverwachte vondst


Vorige week trok ik mijn jas aan om toch eens door de regen en de plassen door de tuin te gaan. Veel verwachtte ik niet te zien en juist dan deed ik toch een heel leuke en vooral onverwachte vondst: de gekraagde aardster.

Dit is de allereerste waarneming in onze tuin en dat na meer dan 30 jaar! In Vlaanderen zijn 17 soorten aardster bekend, de gekraagde is de meest voorkomende. De sporen van de paddenstoel ontsnappen via het gaatje bovenaan het vruchtlichaam.

Ik ben er heel blij mee maar vraag me toch af hoe zo'n raar ding ineens in de tuin kan opduiken.

Een raar geval, zo'n aardster.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.