7 februari 2005

vrije val

De vrije val-tour van Spring doet de kassa rinkelen. Het zijn nog geen U2-wantoestanden maar relatief gezien kennen ze bij studio 100 toch wel hun prijs. Gisternamiddag zijn mijn vier nakomelingen en Kristien naar de Ethias-Arena in Hasselt getrokken want het groepke van Ketnet trad er op. Muzikaal was het naar 't schijnt dik in orde. Maar mag ik toch eens mekkeren over de prijs?

Het live optreden duurde één uur. Voor rij 24 betaalden we per persoon 18 euro entreegeld plus 2.5 euro ''reservatiekosten" per kaartje. Ja die vervloekte reservatiekosten blijven vanuit de schemerzone de portemonnees teisteren. Voor de parking moest er 2 euro worden opgehoest. En wie zijn keel eens wou doorspoelen, moest voor een ordinair drankje ook nog eens 1.70 euro afdokken. De totale rekening voor deze kind- en jeugdhappening van één uur: 113 euro of zo'n 4550 frank.

Daarbij heb ik nog volgende bedenking: welke groep krijgt op TV nog zoveel zend- en dus reclametijd als Spring? En naar ik aanneem, betaalt Studio 100 voor deze uitzendtijd niet aan Ketnet maar is het zelfs net andersom? Ik wil Willy Sommers niet op gedachten brengen maar zou met die condities niet iedere groep bomvolle zalen kunnen krijgen? Die rooie van K3 weet maar al te goed waarom ze Gertje op of onder haar duldt!