14 februari 2005

Valentijnsdag.

De gadget- en bloemenwinkels zijn de échte gelukkigen vandaag. Het is vandaag namelijk Valentijnsdag en dan draait de commerce op volle toeren. Bijna op commando wordt er van geliefden vandaag verwacht dat ze de partner (of in de huidige moderne tijden hun partners) een geschenkje geven. Graag zien, MOET blijkbaar geld kosten. MOET in iets materieels worden uitgedrukt. Iedereen doet wat hij wil maar ik ben van mening dat je het jaar rond attent moet zijn. Niemand anders hoeft in mijn plaats uit te maken wanneer ik dit of dat zou moeten doen. Ik stel me zelfs de vraag of Valentijnsdag niet vooral aangewend wordt door diegenen die hun partner verwaarlozen of bedriegen en dan denken dit op één dag, met één cadeautje, goed te kunnen maken. Maar ik geef toe, ik ben dan ook nogal extreem in die dingen.