23 februari 2005

foto's

Ik ben gistermiddag aan een helse karwei begonnen. Meer dan twee jaar lang heb ik enkel nog digitale foto's genomen. Gevolg: zo'n duizend foto's staan onder 'mijn afbeeldingen' op mijn harde schijf. Mijn vrouwke is nu gestart met fotoalbums voor mijn vier kinderen en wil graag van zo'n vierhonderd foto's inplakbare exemplaren!

Gisteren heb ik al een grote selectie gemaakt. Meer dan 2 uur ben ik daar naast bezig geweest met het verwijderen van de rode oogjes, het toevoegen van schaduw aan overbelichte foto's en het oplichten van foto's die wat te donker waren. Alhoewel ik al aardig overweg kan met Photoshop doe ik dit sinds kort toch met Picasa. Dit gratis programma leent zich daar prima voor plus ge kunt er wat vaart in steken: scrollen en bewerken gaat als een fluitje van een cent.

Vandaag neem ik me voor om al de af te drukken beelden op te laden en de bestelling te plaatsen. Ze gaan zich daar wel een breuk verschieten want 't zal een grote bestelling worden. De prijs zou moeten meevallen want mits het ingeven van een codewoord zou ik iedere foto (10X15) slechts 4 bfr. moeten betalen. Eens kijken of de promotie ook effectief op de factuur terechtkomt.

Als al de bestellingen binnen zijn, ga ik mijn harde schijf wat opkuisen door de foto's op CDR te branden zodat ik ze op mijn pc kan 'deleten'. Zo'n cdr past dan ook in onze dvd zodat we de foto's op TV kunnen laten zien. Al verkies ik nog steeds de ordinaire fotoalbum.

Ik ga er nu aan beginnen, ... tot later.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.