18 februari 2005

knoop doorgehakt.

Ik heb deze morgen een serieuse knoop doorgehakt. Ik zat al een heel tijdje te sukkelen met mijn personal website omdat ik mijn beperkte vrije tijd volledig investeer in deze blog en het proefondervindelijk bijleren in Photoshop. Het gevolg is dat ik al een half jaar een bijna morsdode webpage had en dat kan natuurlijk niet. Daarom heb ik ze opgedoekt en mijn domeinnaam www.muggenbeet.be doorgelinkt naar deze blog. Het moet bij mij goed zijn of niet zijn.

Hierdoor is mijn informatie over zonne-energie, humor, freinetschool en muziek niet langer beschikbaar op het internet. Ik vind het zelf jammer maar de beslissing is genomen.

Ook op mijn blog heb ik het een en 't ander veranderd. Nedstat, de bekende Nederlandse teller, en de analoge wereldklok heb ik er af gegooid. Dit geldt ook voor de gratis dienst 'tell a friend'. Mijn blog laadt nu veel sneller op en dat is voor de mensen met een trage verbinding zeker meegenomen. In de plaats daarvan heb ik een link naar een online-radio geplaatst. Deze radio speelt 24 op 24 progrock (Zappa, Dream Theater, Genesis, Rush, Marillion,...), één van de genres die ik graag hoor. Het kan zijn dat je tweemaal op het logootje moet klikken eer de muziek te horen is. Bij mij staat hij in ieder geval altijd op als ik aan mijn PC werk. - met dank aan Trikke voor me eraan te herinneren dat dit genre nog springlevend is -

Voor de rest doe ik mijn best om een verzorgde en actuele blog te creëren waar de bezoekers iets aan hebben. Dat 'iets' kan maar een kleine glimlach zijn maar dat is dan toch dat. Ik besef terdege dat mijn vorm van humor niet door iedereen even goed gesmaakt wordt maar daarom is het ook mijn persoonlijk weblog waar ik zonder inmenging van anderen mijn eigen ding kan doen. Anderzijds stel ik vast dat er ook heel wat mensen zijn die mijn "werk" wel appreciëren en dat doet me deugd. De opname van mijn 'der stoelgang'-affiche door Blokwatch heeft me bijvoorbeeld aangenaam verrast. Toegegeven, het is een nogal bizarre affiche, maar in vergelijking met vele cartoons van extreem-rechts (borgerokko et co...) is dit heel brave kost.

Het klinkt prekerig, ik weet het wel, maar ik wil in mijn blog toch enige maatschappelijke relevantie steken: opkomen tegen extreem-rechts, voor een meer ecologische samenleving, meer humor op het internet, enzomeer. Ik besef dat het effect daarvan minimaal is daarom heet mijn blog ook 'muggenbeet': het kan soms vervelend zijn maar al bij al is het maar een bescheiden beetje. Genoeg gezaagd nu, see you!