6 februari 2005

mijn allereerste photoshopke

Een paar jaar geleden heb ik eens een jaar lang avondschool 'desktop publishing' gevolgd. We kregen toen hoofdzakelijk Quark Xpress voorgeschoteld. Tussendoor werden we ook 'geinitieerd' in Adobe Photoshop en Illustrator. Illustrator ben ik ondertussen volledig verleerd want ik heb dit programma niet op mijn eigen PC staan. Photoshop (maar ook 'Elements 2') gebruik ik nog af en toe voor mijn blog. Onderstaande foto is mijn allereerste photoshop-product. Pas op: het is helemaal geen professionele kwaliteit maar als autodidactische prutser was ik er destijds toch tevreden over. (Afgedrukt is het wel heel wat mooier dan hier op deze blog.) Drie foto's op één: een foto genomen in Beringen-Mijn vanaf de bewandelbare terril (nu eigendom van Natuurpunt), een foto van een papieren luchtballon en een groepsfoto genomen in de klas van juf Reinhilde. Samen: een vliegende klas in een papieren luchtballon.
- nog een verrassingske dat met dit NIKS te maken heeft -