24 april 2005

Thes en spaghetti.

Omdat het gisteren een prachtige zonnige dag was had ik voor één keer mijn digitaal kodakje (Canon Powershot S50) meegenomen naar de voetbal. Met een sterke zon in de rug maak je vaak nog de beste foto's. Zeker als je zoals ik gemakshalve de belichting en de sluiterstijd van je apparaat op 'automatisch' laat staan.

Mijn zoon speelt bij de duiveltjes van Thes Sport, de fusieploeg uit Tessenderlo-Hulst-Engsbergen en Schoot die als provinciaal kampioen promoveert naar Bevordering. Nu het seizoen bijna voorbij is, dacht ik eraan toch wat foto's te nemen als herinnering. Wat actiefoto's maar natuurlijk ook enkele groepsfoto's. Want bij zo'n mannen weet ge nooit of ze het komend seizoen nog gaan sjotten (de goesting wisselt nogal eens).

In de namiddag was het grote werkdag. De jaarlijkse eetdag van de wereldwinkel stond op de agenda. Als kok van de vegetarische saus en de quinea heb ik meer dan mijn handen vol gehad. En tussendoor nog geholpen met het koken van de spaghetti. Om half negen 's avonds was mijn kaars uit en ben ik na een verfrissende douche naar goeie gewoonte in mijn zetel aan de TV gekropen. Al Bundy is één van mijn 'helden', vandaar.

Ik was heel blij met de massale opkomst, de enorm vlotte en snelle bediening en met mijn vrienden die ook niet nalaten jaarlijks eens langs te komen. Het was 's middags nochtans niet naar wens gestart want er bleek in de keuken, in tegenstelling tot andere jaren, slechts één grote kookketel aanwezig te zijn. Thuis snel mijn drie grootste kookpotten gehaald voor de vegetarische saus en voor de spaghetti en de vleessaus konden we gelukkig rekenen op het materiaal van de plaatselijke scouts. Ook nog wat gesukkeld met een gasvuur dat niet wilde werken maar om 5 uur stonden de saus en de spaghetti klaar om uitgeschept te worden.

Alle mensen waren tevreden en ook de gebruikelijke twee of drie mensen die toch nog zelf de finishing touch willen aanbrengen met enkele korrels peper of een druppeltje tabasco zaten weer in de zaal. Alsof ze willen zeggen dat ze het zelf toch nog ietsje beter kunnen klaarmaken. Ik zou ze zo mee aan de kook willen brengen. Waarom eens niet vreten wat er op je bord ligt? Denken die nu echt dat het mogelijk is voor 300 man saus te maken die voldoet aan iedereens individuele smaak en voorkeur. Als kok maak je een compromis: niet te pikant, niet te flets... gewoon lekker.

Maar toch, (dankzij de vele vrijwilligers) zonder twijfel een enorm geslaagde dag.

Voor de geïnteresseerden de ingrediënten van de vegetarische saus: zonnebloemolie, ajuin, groene en rode paprika, champignons, broccoli, rode bonen, tomaten en tomatenpuree, room, basilicum, oregano, zout en peper, sojasaus en pilipili.

De duiveltjes van 97 van Thes sport.

2 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me een stevig sausje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmm, dat zal wel gesmaakt hebben. Zal die combinatie ook eens uitproberen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.