13 april 2005

Arrestatie in Vaticaanstad.

Plots stond hij daar. De kardinalen stonden als aan de grond genageld. "Hoe komt die hippie hier binnen op ons conclaaf?" "Gooi hem buiten!". "Luister naar mij, mijn zonen", antwoordde de indringer rustig, "ik ben de zoon van God, jullie grote voorbeeld. Ik kom mijn kerk terug leiden want jullie maken er een soepke van zoals ik het niet heb gewild." Hoongelach alom: "aha, onze blootvoetse langharige zonderling heeft nog wat blasfemie in de aanbieding ook?". "Tegen de wieken van de molen gelopen of wat?" "Hoepel op en ga naar de coiffeur!"

Rustig en vergevingsgezind nam hij opnieuw het woord: "hoe hebben jullie zo kunnen dwalen? Waar halen jullie het recht te spreken namens mij en mijn vader? Open jullie ogen en volg mij!" Woest veerde de voorzitter van het conclaaf recht: "arresteer die gestoorde geest, ik heb genoeg van die betweter. We hebben wel wat beters te doen dan onze kostbare tijd te verspillen aan deze pipoclown"!

De arrestatie volgde snel en verliep rustig. De kardinalen braken zich vervolgens verder het hoofd over éen centraal thema: hoe gaat het met onze kerk in de wereld?

"Zonderling" gearresteerd in Vaticaanstad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.