3 april 2005

gemakkelijker.

Mijn domeinnaam muggenbeet.be is meteen ook de toegangspoort naar deze weblog. Is iets gemakkelijker dan muggenbeet.blogspot.com. De persoonlijke website achter muggenbeet.be zal geïntegreerd worden in de weblog.

Goed om weten: Muggenbeet is ook een pittoreske plaats in de provincie Overijssel in Nederland. Er is een fijne en rustige camping midden de natuur. Maar de "beet" uit deze Muggenbeet betekende oorspronkelijk 'water' of 'plas'. Het spreekt voor zich dat mensen die via google op zoek gaan naar Muggenbeet soms wel eens bij mij uitkomen. Onder meer Jaap, de uitbater van de camping, met wie ik al wel eens mails heb uitgewisseld. Zijn camping staat aangestipt op onze to-do-list.

Het was trouwens een reportage op de Nederlandse tv over Muggenbeet die me in 1988 deed besluiten de titel Muggenbeet te gebruiken voor een lokaal actie/info-blad. Ondertussen is de gedrukte versie verdwenen (té prijzig) en volledig opgegaan -via een website- in deze weblog. Voor zover ik me herinner was 'stekelvarken' de andere titel die in de running was. Beide titels riepen op wat ik beoogde: prikkelend, niet altijd even aangenaam, de vreemde eend in de bijt maar tegelijkertijd erg relativerend naar effect toe: een steentje in de rivier dat verlegd wordt (B. Vermeulen).

Ik vind het wel eigenaardig dat muggenbeet.nl geen resultaat geeft !

1 opmerking:

  1. Thanks voor de info ;-) , voor als ik er eens op uit wil en niet te ver van hier.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.