21 juli 2007

Albi

Albi, 2005 - voor de tweede maal op vakantie in deze prachtige stad.

Wie momenteel naar de tijdrit van de Tour zit te kijken, zal het zeker opgevallen zijn dat het decor van de dag -Albi- een juweeltje van een stad is. Tweemaal ben ik er tijdens de vakantie geweest en ik was telkens serieus onder de indruk. Zijn zeker de moeite waard om in Albi te bewonderen: de rivier Tarn, gekend van zijn Gorges, de vele gemetselde bruggen (zie foto), het museum van Toulouse-Lautrec, de immens grote Kathedraal Sainte-Cecile (gotisch en genoemd als het grootste bakstenen gebouw ter wereld) en het oude stadscentrum waar je tevens tegen heel schappelijke prijzen hartelijk kan eten. Vlakbij ligt het sprookjesachtige Cordes-sur-Ciel, waarover ik reeds eerder in lovende taal heb bericht. Wie richting het zuiden van Frankrijk reist, kan ik stevig aanraden om beiden niet links te laten liggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.