12 juni 2005

middelvingers op vadertjesdag.

Vandaag is het vadertjesdag. Ook de advertentieruimtes van de kranten en reclamebladen spelen er op in. De gebruikelijke boormachines krijgen gezelschap van crèmes voor gelaatsverzorging. Ook de mannen moeten blijkbaar geld uitgeven aan schoonheidsproducten. Ook onze huid moet glad en zacht zijn. Omdat het toch vadertjesdag is, veroorloof ik me hierbij eens goed mijn middelvinger te tonen. Voor een metroman moet je bij Beckham zijn, niet bij Muggenbeet.

Dan nog liever de kleine attenties van mijn kinderen. Ze hebben op school flink geknutseld om mij vandaag te verrassen. De kleinste heeft een sleutelhanger ontworpen, Sara heeft een ronde kei geschilderd en de twee oudsten hebben met stukjes scherven van tegels een kleurrijke mozaïek gecreëerd. Op zijn Hundertwassers dus en je weet dat ik daar een grote fan van ben. Ook mijn vrouw is vadertjesdag niet vergeten. Andersom durft dit wel al eens te gebeuren want ik volg zo niet echt de "kalender der feestdagen". Van haar kreeg ik een fotoboek met historische duiding over het Adelaarsnest van Hitler. Gekken interesseren mij. Zeker hoe zij het gedaan krijgen dat ze door honderdduizenden, zelfs miljoenen mensen geadoreerd worden terwijl ook hier een stevige middelvinger meer op zijn plaats was.

Ook mijn kinderen durven meer en meer die vinger tonen. Ze worden groter en dan willen ze wel eens stoer doen. Maar op zo'n dag als vadertjesdag, als ze fier hun pakjes komen afgeven, blijkt toch dat het -uiteraard- allemaal niet gemeend is en dat ze hun papa heel graag zien. "Supernanny" kan hier echt niks komen doen. En dat geldt uitdrukkelijk ook voor "de heren maken de man". Dat ze hun zalfkes en crèmekes in hun je-weet-wel steken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.