13 maart 2005

Leuven.

Gisteren heb ik de ganse dag in Leuven vertoefd. In het college van de Minderbroedersstraat -nabij de oude Markt- vond er het Vlaams schoolschaakkampioenschap plaats. Twee ploegen van onze school namen eraan deel. Zelf heb ik de ploeg 'begeleid' waarin ook mijn zoon actief was.

Deelnemen was belangrijker dan winnen want het als leerlingen uit het tweede en derde leerjaar opnemen tegen die van het vijfde en zesde is natuurlijk onbegonnen werk. Toch hebben ze zich dapper geweerd en dat is het belangrijkste. Als aandenken kregen ze allemaal een mooi T-shirt van Tof-sport waarop ook een slogan gedrukt is die me wel aanstaat: "scoor ook eens met je hoofd!".

Omdat het na de laatste partij al vrij laat was en alle spelers er suf bijliepen heb ik niet gewacht op de officiële uitslag. Ik weet dus niet of ons beste ploegske er in geslaagd is zich te kwalificeren voor het Belgisch kampioenschap. De eerste 8 plaatsten zich en het was "kantje boordje" toen ik vertrok.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.