16 maart 2005

K2

Quizliefhebbers hebben de vraag misschien al wel eens gehad. Welke berg is na de Mount Everest de hoogste van de wereld? Het juiste antwoord is de K2. Maar het is niet hierover dat deze korte blog gaat. Een paar dagen geleden was ik aan het luisteren naar de onlineradio die je ook vindt op deze blog. Ik hoor ineens fantastische muziek van een onbekende groep maar waarvan het virtuoze gitaarspel me heel bekend voorkomt: Allan Holdsworth.

Holdsworth is samen met Frank Zappa, Steve Vai, Paco de Lucia en John Petrucci zowat de crème de la crème voor mij wat gitaarmuziek betreft. Nu blijkt dat een van deze dagen een nieuwe cd zal verschijnen waarop hij zijn unieke speelstijl weelderig ten gehore brengt: 'Book of the dead' van de groep K2. Ik heb er nooit eerder van gehoord maar me baserend op de enkele fragmenten die ik op de onlineradio gehoord heb, maakte 'the band' een fantastische cd die zowel instrumentale rockliefhebbers als jazzliefhebbers zal bekoren.

Ook Dream Theater komt nog voor de zomer met een nieuwe cd die Octavarium zal heten. Samen met de cellosuites van Bach, de solo-cd van John Petrucci (en misschien de nieuwe van De Mens) worden dit de 4 of 5 cd's die een hap uit mijn budget verdienen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.