1 december 2006

lichtjes overdreven

Onze kinderen waren tijdens onze voorbije zomervakantie zozeer onder de indruk van het bouwwerk van facteur Cheval dat ze er een spreekbeurt gingen over houden. Gisteren was het zover. De twee oudsten gingen de leraar en hun klasgenoten alles vertellen over Hauterives, Cheval en het 'ideale paleis'.

De oudste dochter die zowat de regie van de spreekbeurt in handen had, vroeg of ze wat foto's mocht printen met onze inktjet. Natuurlijk mocht ze dat. Nu, ze had keuze zat. Ik denk dat ik er zo'n 200 getrokken had, goeie en minder goeie.

Aan tafel gezeten voor het avondeten, vroeg ik welke foto's ze nu uitgekozen had. Bleek dat de dochter of beter gezegd mijn inktspuitende canon bezig was met alle 200 foto's op A4-formaat af te printen. Uiteraard heb ik deze lichtjes overdreven printopdracht na een dertigtal foto's 'onderbroken' maar de dochter kon er niet mee lachen en noemde me een gierigaard. Ik heb haar dan maar uitgelegd dat heel veel foto's niet altijd beter is dan een paar heel mooie exemplaren. Eveneens heb ik haar het bestaan en de werking van een usb-stick uit de doeken gedaan. Vandaag was er dan een geslaagde - papier- en inktsparende - diavoorstelling op de PC. Iedereen tevree.

2 opmerkingen:

  1. gelukkig heb je de printer kunnen doen stoppen na 30 prints. ik mag er niet aan denken 200 foto's printen. Brrr

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zal zondag een vertegenwoordiger laten komen met nieuwe inktpatronen, indien gewenst. (grt.R.)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.