5 november 2006

reünie

Ieder jaar komen we met een viertal koppels een keer samen om bij een lekker etentje bij te praten. De vriendschap houdt al zo'n 25 jaar stand en dateert nog van in de sociale school van Geel. Ook de vrouwtjes die er achteraf bijgekomen zijn, kunnen het goed met mekaar vinden. Het zijn steeds avonden die snel voorbijgaan en waar redelijk wat afgelachen wordt niettegenstaande er weinig over 't geld en 't gat gesproken wordt.

Tot drie jaar geleden nodigden we mekaar thuis uit. Maar voor één koppel was het dan altijd werken geblazen en ook voor het gesprek was al dat opdienen en afruimen niet bevorderlijk. Daarom dat we nu om beurt een goed restaurantje in de buurt uitkiezen waar we aanschuiven en betalen. Op deze manier leren we ook eens wat andere staminees kennen dan die van je eigen gemeente. Zo belandden we (via onze vrienden van Riemst) al eens in een Maatstrichts restaurant, in 't Hoeveke te Beringen en gisteren was het de beurt aan bistro Vincent te Geel.

Volgend jaar is het aan ons om onze vrienden uit te nodigen. Ik heb nog niet meteen een adres in mijn hoofd waar we naartoe zullen gaan. Het liefst van al eet ik vegetarisch maar de zaken die vlees- en visloze gerechten aanbieden, zijn in onze buurt erg schaars gezaaid. Misschien wordt het daarom wel de Hemelboom in Hasselt of een of andere Chinees. Nog tijd zat om hierover na te denken en wie weet wat is er tegen dan allemaal al gebeurd. Ik heb me gisteren laten vertellen dat tegen dan alle restaurants rookvrij zullen zijn en dat is alvast een prima uitgangspunt.

3 opmerkingen:

  1. Heel gezellig in Maastricht is: "in't Knijpke"...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik word niet zo graag geknepen maar ik begrijp wel dat jij het er daarom gezellig vindt. Kom jij er vaak, in maastricht?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. snap je...
    en ja ik kom regelmatig in Maastricht! Gezellige stad!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.