2 november 2006

meerval gevangen

De meerval uit Tongeren is gevangen. Het Belang van Limburg zette dit nieuws terecht op haar voorpagina van vandaag. Wat een kanjer, wat een monster! Met drie stevige mannen hebben ze haar op de oever gesleurd. Haar, schrijf ik, alhoewel ik niet zeker ben dat het ding een vrouwtje was maar zo te zien kan het niet anders.

Stel je eens voor dat je je zwembroek vergeten bent en aangevallen wordt door dat Tongers mottenmonster. Wedden dat ze, zoals alle vrouwen, niet van uw 'ding' kan afblijven? Je kan dan nog zo hard hopen dat het Jerooms pijpvis uit de Humo is, maar ik vrees dat je pier geen lang leven beschoren is. Ik kan het weten. Ik weet zoniet alles dan toch heel veel van het karakter van een meerval. Het gebaar van een kus maar de beet van een wolf.

Als overdrijving kan dit weeral tellen.

6 opmerkingen:

  1. dan is eindelijk het gevaar geweken en het mysterie opgehelderd van de Tongerse meerval!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk het niet want ik las dat ze het beest terug losgelaten hebben. Stel je voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tongeren is toch een vreemde plek waar rare dingen gebeuren...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @liejse (iedereen mag wel eens zat zijn): 't is lang geleden dat ik er nog geweest ben (het museum niet meegeteld). Wat ik me zo afvraag: is er in de oudste stad van België eigenlijk een buurt voor het oudste beroep ter wereld?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ahum, hij weet er alles van...
    toch niet met eentje getrouwd ??

    BeantwoordenVerwijderen
  6. "ik weet zoniet alles, dan toch heel veel" Els... Mijn vrouw vind je op de foto met de stofzuiger. Ze is soms wel gehaaid maar heeft een .... van goud!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.