8 november 2006

de krukassensor

Ik rijd al een paar dagen met een pruttelende motor. Ook stationair draait hij gebrekkig en op een te laag toerental. De toerentalteller valt na een tiental kilometer rijden volledig naar beneden. Bij een herstart doet hij het weer even. Omdat het probleem zich al enkele dagen handhaafde en het waarschuwingslicht op het dashboard een elektronisch probleem bleef aangeven, ben ik bij het naar huis komen van mijn werk snel even bij mijn Opelgarage gestopt.

"Ik zit met een elektronicaprobleem", vertelde ik op het onthaal. "Uw krukassensor is kapot", wist de garagehouder, die me had horen arriveren, me te vertellen. "Gij weet dat zo rap", bestoefde ik hem, "hoe weet ge dat?" "Ik heb je motor zonet horen pruttelen en het is je krukassensor".

Het onderdeel werd meteen vervangen en inderdaad, de auto bolt weer als nieuw. Dat doet me dus deugd, weet ge, dat er nog echte stielmannen bestaan. Mensen die de juiste diagnose stellen zonder de motorkap open te doen. Mensen ook die, ondanks de drukte, me toch meteen verder helpen. Ik blijf een erg tevreden Opel-klant!

2 opmerkingen:

  1. zouden ze muggenbeet opgesloten hebben tijdens zijn ontgroening of zou hij toch nog pech gehad hebben met de auto...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. er bestaan ook nog mensen die na het werk uitgeput zijn...

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.