3 januari 2005

voornemens

Op 15 januari heb ik mijn aller-allerlaatste examens van de GPB-opleiding op het HIK in Geel. Onze laatste module van vier omvatte de stage en het vak agogiek. Mijn stage op de 'vakschool' in Geel is prima verlopen, alhoewel ik het iets moeilijker en vermoeiender vond dan mijn 2 maanden interim in Neerpelt. Dus nu nog de cursus agogiek leren (je gelooft het niet maar het is 'gesloten boek' dus dit betekent memoriseren en reproduceren), het examen goed afleggen en dan...op naar de proclamatie en de bijhorende receptie. Wij krijgen dan een getuigschrift van pedagogische bekwaamheid waarmee we geacht worden op een deskundige manier les te kunnen geven in ons vakgebied. Ik heb me voorgenomen om vanaf dan ook eindelijk eens te beginnen met solliciteren. Zoals je weet heeft de minister de vervangingspool -waar wij toch allemaal op rekenden- stilgelegd. De scholen kunnen nog wel beroep doen op de VDAB. Afgestudeerden kunnen daar hun cv online publiceren op KISS. Ik hoop rond maart toch ergens aan de slag te kunnen temeer daar Kristien momenteel ook een jaar loopbaanonderbreking heeft en er behalve het kindergeld en een kleine vergoeding voor deze onderbreking niets binnenkomt. Ik zie het wel zitten. Iedereen waar ik tot nu toe mee heb samengewerkt, was erg tevreden over mij en ik over hen. En -voor mij heel belangrijk- de leerlingen hadden me ook graag. Maar het is een feit: de tijd dat de jobs in het onderwijs voor het oprapen lagen, is voorbij.