25 januari 2005

RVA versus Sporza


Als gewezen werkloosheidsuitkeringsgerechtigde (hoeveel punten zou dit woord bij Scrabble opbrengen?) ken ik het logo van de RVA maar al te goed. Veel goeds had de Rijksdienst nooit te vertellen. De laatste brief die ik ontving, ging over een definitieve schorsing. Ik was al te lang "werkloos" terwijl ik als huisman met vier jonge kinderen enorm veel werk had. Zonder 'loon' 'werk' je nu eenmaal niet volgens de RVA. Ik kon tegen deze vorm van humor wel in beroep gaan bij de Arbeidsrechtbank. Precies alsof ik niks anders te doen had. Wie steekt daar nu zijn tijd in?

Dé vraag die me onlangs evenwel te binnenschoot, was of de RVA ook Sporza voor de rechtbank heeft gedaagd. Of bvb. Evi Hanssen (die met haar zielige frou-frou) ook uitgenodigd werd om te verschijnen? Want zeg nu zelf, dat logo van Sporza is toch gepikt van de RVA? De designers van dienst zijn zelfs te lui geweest om er een kwartdraai aan te geven. En van luie mensen houdt de RVA toch niet... !?