20 april 2020

natural beauty


Een caleidoscoop van bloemblaadjes in tinten van wit en roze. Je kan er weken aan sorteren, schikken en verlijmen of je kan de natuur zijn werk laten doen. Bovenstaand museumwaardig kunstwerk vond ik vanmorgen in een hoekje aan de vijver. De kunstenaars in kwestie zijn de oostenwind, de geulen tussen de stapstenen en de vijverpomp. Een niet alledaags collectief. Gebruikte materialen: bloemblaadjes van een appelboom en een inheemse vogelkers.

Hoe ze precies in het werk zijn gegaan, verklap ik je graag - alles voor de kunst! -met behulp van onderstaande foto's. Het creatief proces ter zake:

1. De wind blaast de bloemblaadjes (petalen) in de vijver.
2. De pomp zuigt het water naar de plantenfilter (helofyten) via de geulen en de drijvende blaadjes koeken onbedoeld samen op artistieke wijze.




8 opmerkingen:

  1. Ik zie ook een redelijk grote groep goudwinden in de vijver rondzwemmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bovenstaande foto: laten vergroten op kwaliteitsfotopapier, inkaderen en ophangen. (Al zou ik persoonlijk de foto wel eerst 180 graden draaien.) Heerlijke prent!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn visie:

    https://live.staticflickr.com/65535/49798735266_0ef9c4033c_b.jpg

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Menck: de foto valt inderdaad te draaien met wat esthetische winst. Ik voel me nu wat minder eenzaam nu blijkt dat er toch nog iemand het schone ervan inziet. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @fruitberg: rond de vijftig schat ik. Ze worden niet gevoerd maar blijven goed leven. Dit jaar zijn 2 van de oudste gestorven. Mooi om ze te zien jagen op insecten, hierbij springen ze zelfs uit het water als bv. een kever op de afdekstenen zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb een tijdje een foto van jou van een zak gevallen friet met saus als Screensaver gebruikt. Beetje bewerkt met een filter en een kwartslag gedraaid. Geen mens kon zeggen wat het was.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @biodiversetuinier: uitvergrote details kunnen heel bijzonder zijn. Die vettige frit herinner ik me.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is een prachtige foto en ik vind hem, net als Menck, waard om uitvergroot af te drukken. Voor mij zou hij niet gedraaid hoeven te worden, de kleuren zijn zó mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.