6 april 2020

de muurklimmende bosmestkever


Blijven bewegen luidt het devies van de overheid in dit coronavirustijdperk. Dit bracht deze bosmestkever (Geotrupes stercorosus) op het grandioze idee om te starten met het muurklimmen. Tegen de achtergevel op zo'n 1,50 meter hoogte kroop hij gezwind naar boven. Geen sprake van hoogtevrees zo te zien. Ook geen veiligheidsuitrusting. Vreemd want tot nu toe ken ik hem alleen van in het bos waar hij graag met een bolletje mest op wandel gaat. Maar ja, zo'n kever met een vliegbrevet krijgt van dat beetje klimwerk geen bibber in de benen. 


5 opmerkingen:

  1. Leuke foto. IS dat misschien een boodschap? Na het uitmesten van dat tuinhok, nu het huis :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb geen flauw idee wat hij daar hing te doen. Ik zie het nut of voordeel er niet van in. Als hij er morgen nog zit, zal ik eens vragen wat nu precies de bedoeling is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie je (twee keer) in zijn schild. Blinken dat dat beest doet! De naam mestkever doet hem op die manier geen eer aan. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie foto van een mooi diertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @menck: die reflectie zag ik pas achteraf (op de foto). "Blinkkever" had ook gekund.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.