18 april 2020

bloemen en motregen


Het motregent hier een beetje. In hoeveelheid uitgedrukt zo goed als verwaarloosbaar maar wel goed genoeg om het stof er af te regenen. Hopelijk ook goed genoeg om het wildebloemenzaad dat rondgestrooid werd, te laten kiemen. Voordat ik een kleine toer door de tuin deed, herstelde ik nog een aangekocht nestkastje dat de geest had gegeven. Het viel me bij de restauratie ervan op hoe snelsnel die dingen in mekaar gestoken worden. Met wat houtlijm, echte nagels in plaats van nietjes en een waterbestendig aluminium profiel op het dak is het nestkastje nu stevig genoeg om vele jaren mee te gaan. Waarom toch altijd zo'n prul verkopen?

Virtuele rondleiding 18/4/2020
Start linksboven met de klok mee:

1. Geum 'Totally Tangerine' (nagelkruid)
2. Boshyacinthen
3. Cornus 'Eddie's White Wonder' - bloemkornoelje
4. Magnolia 'Gold Star'
5. Kruipend zenegroen
6. Viburnum 'Pragense' - sneeuwbal
7. Euphorbia x martinii - wolfsmelk
8. Syringa vulgaris 'Beauty of Moscow' - sering
9. Magnolia  brooklynensis 'Yellow Bird' - beverboom



5 opmerkingen:

  1. Een mooie beeldenserie.
    Alleen klopt je beschrijving niet (Start linksboven met de klok mee), want je plantennamen staan volgens mij van links naar rechts, en van boven naar onder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, mijn klok doet eigenaardig vandaag. De koekoek hapert ook al een tijdje. Thx voor de melding.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier heeft de ganse voormiddag goed doorgeregend - het was nodig!
    Die Euphorbia is een pareltje - die ik nog niet kende. Prachtig met dat rode hart in de deelbloempjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Hier kunnen we ook regen gebruiken maar er valt echt weinig. Ik zie mijn grond weer in stof veranderen en mulch dan ook zoveel mogelijk. We hebben alle jonge planten toch al meermaals met de gieter hulp geboden (nieuwe aanleg gerooid bos).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige collage! Hier zou het toch een uur en half goed en mals geregend hebben. Maar ‘t is van horen zeggen, ik sta met de nacht 😊

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.