18 april 2020

ecotuindagen 2020 geannuleerd


VELT, de organisator van de ecotuindagen op 6 en 7 juni e.k., hakte vandaag de knoop door:

"We legden ons oor te luister bij diverse betrokkenen en instanties en volgden de nieuwsberichten over Covid19 uit Nederland en België op de voet. De inschatting van de grote meerderheid is dat het niet wenselijk is -niet zou ‘getuigen van goed burgerschap’- om de Velt-ecotuindagen met jaarlijks zo’n 30000 à 40000 bezoekers te laten doorgaan in het welgekende concept.
   
Met pijn in het hart melden we dat de Velt-ecotuindagen als ‘internationaal’ evenement wordt geannuleerd.
....
Als de maatregelen, jouw gevoel én jouw tuin het toelaten (wellicht weten we begin mei meer) om beperkt bezoek te ontvangen, kan je in het weekend van 6 en 7 juni uiteraard zelf mensen uitnodigen voor 'mini-ecotuindagen'. "
......................
Ik zal samen met de familiegenoten bekijken of er hier een alternatief 'mini-opentuinen' zal plaatsvinden. Je hoort er nog van. 



6 opmerkingen:

  1. Ik denk dat ik hier de deuren gewoon gesloten hou. Ik ga er ook nog wat over nadenken
    De vorige keer dat je je ingeschreven had heb je ook moeten afmelden wegen wegenwerken, dacht ik?

    Volgend jaar beter , hoop ik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeeeel spijtig, net als de reizen die niet doorgaan, het voetbal dat afgeschaft is, de sociale contacten die weg zijn, .... ):
    Hopen op een volgend jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @fruitberg: is derde maal op rij dat ik door externe factoren moet afzeggen... ik keek er echt naar uit. Laatste maal was 5 jaar geleden. Zelf iets op poten zetten is niet zo simpel. Met inschrijvingen werken? Afstand houden? Rondleidingen?....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De biodiverse tuin doet sowieso maar om de twee jaar mee, maar zelf tuinen bezoeken zit er dit jaar dus niet in 😕

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het jaar duurt natuurlijk wel langer dan dat weekend alleen; misschien kan er per provincie een andere datum gekozen worden zodra de kust veilig is. Hier is in principe iedereen altijd welkom maar bij een heel hete en droge zomer is de conditie van de tuin hier wel aan de sombere kant.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Spijtig maar alle begrip voor hun beslissing. Ik dacht anders eens af te komen naar jouw tuin. ‘t Zal voor daarachter eens zijn...

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.