4 juli 2011

Steivekleut en Knipscheer

Soms ligt de geslaagde grap zomaar voor het oprapen. Eén woord, één beeld of één naam in de juiste context kan al volstaan. Zo vond ik laatst tussen de honderden facebook-updates van mijn virtuele vriendjes onderstaande communicatie (zie printscreen) waarbij een familienaam niet beter kon bedacht worden dan dat hij daar plimplichtte. Als grote literatuurkenner moest ik meteen denken aan student Steivekleut uit Boons Mieke Maaike's obscene jeugd. Maar daar waar Louis Paul deze frivole naam zelf liet geboren worden, was het deze keer puur toeval. Mooier had ik het zelf niet kunnen bedenken. Simpel maar goed voor mijn lachspieren.



Bij deze nogmaals gelukwensen aan het ouderpaar. Papa en mama lieten ondertussen uitschijnen dat ze het ook wel grappig vonden. Zo liet de mama weten dat ze nog maar net uit de beugels was en al meteen in een deuk lag. Of toch iets in die aard. :) Of er echt geknipscheerd geweest is, moet je zelf maar vragen.


2 opmerkingen:

  1. Leuk :-) Of de dame in kwestie het ook leuk vindt weet ik niet !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Mikaël: waarschijnlijk wel, we weten toch dat alle vrouwen enorm veel gevoel voor humor hebben.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.