13 januari 2007

waarom?

Een half uurtje geleden een telefoon gehad met slecht nieuws. Ik begrijp het niet. Een jonger kozijn van me, van de kleine familie langs moeders kant, besliste om uit het leven te stappen. Niemand van ons die weet waarom. Niemand die ook maar één signaal had opgevangen dat hij met dit idee rondliep. Hij was zelfs één van de vrolijksten van onze familie.

In de lente van vorig jaar verloren we een ander kozijn, langs vaders kant en een leeftijdsgenoot. Hij had zo graag wél nog geleefd maar moest zich gewonnen geven bij een oneerlijke strijd tegen een ongeneeslijke kanker.

Moest de ene zijn leven geschonken hebben aan de andere, dan zou dit aannemelijk zijn. Nog zin hebben. Maar nu? Alleen verliezers, tweemaal veel verdriet.

    4 opmerkingen:

    1. wat vreselijk!
      Innige deelneming vanwege Enzo en mij.

      BeantwoordenVerwijderen
    2. Pffff, wat een tragedie.

      Veel sterkte gewenst!!!

      BeantwoordenVerwijderen
    3. Ludo, innige deelneming van ons allemaal.

      BeantwoordenVerwijderen
    4. ja wat kan een mens daarop zeggen? Ik weet het alvast niet.
      Sterkte!

      BeantwoordenVerwijderen

    Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.