5 januari 2007

goede hulp

De kinderen zijn creatief met hun aangeboden hulp.

Na vijf uren ploeteren en zwoegen heb ik zonet de schup afgekuist. Tijd om uit te rusten en me even te amuseren met het bloggen.

Vandaag is de ganse omtrek van het zwemgedeelte al een flink stuk uitgegraven. Hier moet ik de komende weken/maanden zo'n anderhalve meter diep gaan. De tonnen zand die eruit komen, wend ik aan om een windbrekende berm te maken. Ik zou niet weten wat ik er anders moet mee aanvangen. Als dat klaar is, volgen de moeraszone en de biofilterzone.

Geregeld komt het idee in me op dat mijn plannen toch wat te optimistisch zijn. Ik twijfel sterk of het me wel zal lukken zo met kruiwagen en spade. Er komt zoveel bij zien. Nog heel wat planten die in de let staan, moeten worden verplant. Een grote appelboom, die aangetast is door kanker, moet daarbij worden gerooid. Het niveauverschil van het terrein is groter dan verwacht en moet worden genivelleerd, zoniet loopt de vijver leeg en dat is nu net niet de bedoeling. Enzovoort, enzovoort.

Gelukkig kreeg ik vandaag veel steun en hulp van de kinderen. Met hun plastieken kruiwagentjes, grasmaaier, tractor en fiets (zie foto) schoten ze in actie. Alhoewel ze eerder voor vertraging zorgden, kan je natuurlijk zo'n mooi gebaar niet tenietdoen. Als we ooit een duikje nemen, zal je het horen: "wij hebben dit toch mooi gemaakt hé?"

    5 opmerkingen:

    1. Nu je zulke bereidwillige en charmante hulp hebt kan je er misschien over denken om je zwemvijver nog meer uit te breiden?

      BeantwoordenVerwijderen
    2. @goya: ik ga het toch kleinschalig houden :-)

      BeantwoordenVerwijderen
    3. Misschien kan Pierre-Yves je komen helpen. Die heeft wellicht toch niets te doen. ;-)

      BeantwoordenVerwijderen
    4. tja dan had je maar een oproep moeten doen he... wij hadden je best wel wat willen helpen om wat aarde te verplaatsen... of is dat mosterd na de maaltijd...?

      BeantwoordenVerwijderen
    5. als ge iemand zoekt om het zwembad in te zegenen ... laat het me tijdig weten!!

      BeantwoordenVerwijderen

    Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.