4 januari 2007

eerste spadesteek


Niet meteen een gebeurtenis om WOW tegen te zeggen maar toch. Vandaag ben ik met opgestroopte mouwen begonnen aan wat ooit een zwemvijver(tje) moet worden. De eerste spadesteek moest uiteraard op de foto, ook al kan het -inderdaad- evengoed een gat zijn om een hondendrol in weg te moffelen. Maar, geloof me, het gaat wel degelijk om het allereerste begin van een vijver waarin naast klein grut zoals kikkers en (hopelijk ook) salamanders ook wijzelf een duikje kunnen nemen.

Opnieuw blijkt dat uit een klein gat toch een grote berg zand komt.

    7 opmerkingen:

    1. Is dat jouw missie voor 007?

      BeantwoordenVerwijderen
    2. @stijn: zo kan je het wel noemen. Vermits een kraan of bobcat niet terplekke kan geraken, wordt het 100% handwerk. Graven en kruien. Puf.

      BeantwoordenVerwijderen
    3. Kijk maar uit dat ze je niet in dat gat duwen... maar ja, beter een muggenbeet in een gat dan een gat in muggenbeet he...

      BeantwoordenVerwijderen
    4. Had je ons geen BBQ rond die vijver beloofd?
      Voortwerken dan maar!!!
      ;-)

      BeantwoordenVerwijderen
    5. Trouwens, nu ik amfibieën bij je tags zie staan, je hebt toevallig niet de "verspreidingsatlas van de amfibieën en reptielen in Vlaanderen" in huis?

      BeantwoordenVerwijderen
    6. @goya: die atlas heb ik niet. Wat de BBc betreft: ik probeer de vijver tegen juni af te krijgen. Dan zal ik wel iets op touw zetten.

      BeantwoordenVerwijderen
    7. goya: deze link al geprobeerd?http://www.inbo.be/content/page.asp?pid=FAU_AMF_verspreiding

      BeantwoordenVerwijderen

    Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.