17 september 2006

zo voorkom je ruzie

Nog voor Tessenderlo een eigen wereldwinkel had, waren mijn vrouw en ik vrijwilliger in de wereldwinkel van Diest. Eén van de betere klanten was een klooster waar, naar ik aanneem, alleen maar erg kuise zusters vertoefden.

Regelmatig kwam één van de zusters in de winkel inkopen doen. Daar er niet meteen een beroepsgeheim geldt voor de WW-vrijwilligers en onze herinnering trouwens ook al verjaard is, mag ik u bij deze wel verklappen dat de bananen telkens weer bijzondere aandacht genoten van de inkoopster van dienst. Iedere banaan werd gekeurd, gewogen en vergeleken met de rest van de tros.

Op een keer had het zustertje in de gaten dat ik haar gewik en geweeg met bijzondere interesse gadesloeg. "De zusters staan er op dat alle bananen even groot en even dik zijn", maakte ze onbewogen duidelijk. "Anders is er ruzie" voegde ze er nog aan toe.

De kans is klein dat zuster Banana aan hetzelfde dacht dan ik maar vermits ook mijn vrouw haar lach niet kon inhouden, weet ik wel zeker dat mijn fantasie zich op dat moment niet zonder reden op een glad spoor bevond. Fair trade maakt mensen diep gelukkig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.