12 november 2007

verdorie, ik moet gaan opletten

"Vlaamse vrouw houdt niet van avontuurlijke seks". Deze titel uit het Laatste Nieuw online trok vandaag mijn aandacht alhoewel, zoals je weet, dat thema me niet echt ligt. Dat het in bed in Vlaanderen niet veel soeps is, dat wist ik al lang. Ge ziet het aan de sippe gezichten tegenwoordig dat het verveling troef is. Maar mij interesseerde vooral voor welk soort man de Vlaamse vrouw tegenwoordig valt. En theoretisch blijkt dat -beangstigend genoeg- ikzelf te zijn.

"De man moet vooral groot zijn (99 procent), breedgeschouderd (40 procent) en zonder snor of baard (95 procent). Tengere mannen (1,6 procent) en kale mannen (1,7 procent) kunnen maar weinig Vlaamse vrouwen bekoren."

"Trouw zijn staat afgetekend bovenaan. 92 procent van de jongere vrouwen vindt het belangrijk. Op de tweede plaats komt grappig zijn (83,2 procent), op de derde plaats staat koken (66 procent) en algemeen helpen in het huishouden, zowel de mannen- als de vrouwenklusjes." Manlief, dit is het complete profiel van muggenbeet!

"Nog eisen voor de man? Wel ja: intelligentie en kunnen dansen worden door één op vijf vrouwen gesmaakt." Dat dansen interesseert me niet. Hier ga ik af als een gieter maar voor de rest een zeer hoge score.

De puzzelstukjes beginnen nu in mekaar te vallen. Het was me al opgevallen dat de laatste tijd zoveel collega's mij subtiel het hof maken. Onlangs zei nog een collega tegen mijn naaste medewerkster: "ik snap niet dat gij met dieje Rutten kunt samenwerken!", een andere collega begint meteen de krant te lezen als ik verschijn in het leraarslokaal (de krant wel ondersteboven houdend... maar dat was alleen mij opgevallen) en nog een andere collega switcht haar messenger altijd op "lunchpauze" als ik online ga. Allemaal signalen om mij te verleiden? Natuurlijk. Vrouwen blijven toch ingewikkelde en verwarring zaaiende wezens. ;-)

3 opmerkingen:

  1. Nu nog je baard en snor eraf en je kunt de vrouwen niet meer van je lijf houden. Wel trouw blijven, natuurlijk. *grijns*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die zijn er momenteel al af Menck, meer een stoppelbaardje nu ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vraag me af wie die studie heeft uitgevoerd? Waarschijnlijk een man die nood had aan bevestiging of zo een studie om dan kost wat kost zijn gelijk te halen?

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.