2 november 2007

word ook VIP voor de biodiversiteit.


Ik wil je graag de website http://www.vips.biodiv.be/ laten ontdekken. Biodiversiteit is immers van levensbelang voor de huidige en toekomstige generaties. Ervoor zorgen betekent leven geven aan onze planeet! Surf dus snel naar http://www.vips.biodiv.be/ en maak het verschil door je in te zetten voor biodiversiteit. Doe zoals ik... en hartelijk dank voor je engagement!

mijn engagementen:

Ik eet geen vlees om ethische en milieuredenen (intensieve veeteelt stimuleert monoculturen).
Ik plant een boom of haag in mijn tuin of in de buurt van mijn school of werk.
Ik koop lokaal geproduceerde seizoensgroenten en -fruit.
Ik maak mijn eigen natuurlijke meststof door keukenresten, takken, bladeren en maaisel te composteren.
Ik gebruik geen producten eindigend op -cide: herbicide, pesticide en insecticide.
Ik kies voor producten van de biologische landbouw.
Ik leg een vijvertje aan in mijn tuin of in de buurt van mijn school of werkplaats.
Ik koop geen souvenirs op basis van koraal, zeesterren, zeepaardjes, schildpadden of levende exoten zoals kikkers en schildpadden.
Ik laat de natuur haar gang gaan in (een deel van) mijn tuin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.