28 november 2007

mijn Zweeds kan beter

Jullie zullen, net als ik, op 20 september jl. ook wel in The Local (Sweden's news in English) gelezen hebben dat er in Zweden een feministische groepering protesteerde omdat ze niet topless mocht zwemmen. Nu, je kan daar op twee manieren op reageren. Ofwel denk je, dat zijn weer van die akelige feministen die je levenslang impotent maken ofwel reageer je zoals ik: ook al zijn het maar halfnaakte Zweedse meiden, zij hebben ook het recht om geholpen te worden.

Ik heb dan ook, na een moeilijk overleg met die van ons, een aangetekende brief gezonden naar die Zweedse feministen, die zich redelijk voor de hand liggend Bara Bröst (Blote Borsten) hebben gedoopt. Nu ik thuis zelf een vijvertje heb waar je kan in zwemmen, wou ik hen wel politiek asiel verlenen. Met de Zweedse kennis van twee jaar "één jaar gratis" achter de rug (dankjewel Herman Van Molle) waagde ik me aan een Zweedse brief. Mannen willen imponeren, je kent dat wel.

Ik schreef Ragnhild Karlsson en Kristin Karlsson dat ze erg welkom waren, dat ze al hun vriendinnen mochten meebrengen zolang ze maar 'de veren van hun vel' geschoren hadden en dat het niet was om mijn 'vogel' te plezieren maar zweer-o-zweer enkel en alleen om te zwemmen. De tetteraars en kwakers vroeg ik om thuis te blijven tenzij ze als steunpilaar voor mijn clematissen wilden dienen.

Deze middag stond ik hen, volgens de afspraak en als een getrainde ijsbeer, op te wachten. Helaas was de levering niet meteen wat ik verwacht had. Borsten genoeg, vogels genoeg, veren genoeg, kwakers genoeg maar geen vrouwen. Er moet iets misgelopen zijn met mijn vertaling, vermoed ik.

Ik weet het, het lijkt zielig zo tussen de eendjes zwemmen. Maar onder het water vallen ze eigenlijk enorm mee :-) . Of zouden die feministen mij, MAN zijnde, een kloot hebben willen aftrekken? Zouden ze zo slim zijn? Kunnen vrouwen humor hebben?

ook meegenomen: eendjes zijn ook erg volgzaam en hebben geen eigen mening, oef.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.