2 mei 2005

feestseizoen echt op gang.

Bij een tropisch weertje hebben we gisterenmiddag het feestseizoen verdergezet met een eerste-communiefeest. Het was een prachtig feest met heel lekker eten. De papa zit in de voedingsbranche en hij maakt er telkens een erezaak van om zijn gasten te verwennen. Dat aan de vegetariërs gedacht werd, is extra meegenomen. Tevens was er goed gezelschap waar ik fijne gesprekken mee had. Voor de kinderen was het ook dolle pret want er was een voetbalveld, een springkasteel en iemand van de familie bleek een getalenteerd poppenspeelster te zijn.

Haast iedere zondag of feestdag die nog komt, zitten we aan tafel voor een feest. Dat heb je met een uitgebreide familie. Zelf zijn we ook driemaal gastheer en gastvrouw. Onze feesten organiseren we steeds in ons eigen huis. De kinderen kunnen er vrij spelen, ik kan in mijn eigen keuken koken en bij goed weer kunnen we op het terras in de tuin. Nu donderdag is het al zover. Straks bespreken we 'de menu' met de gelukkige. Voor zover haalbaar hebben onze kinderen daarin wel wat inspraak.

Terwijl ik dit typ, merk ik dat net bij het raam van mijn bureau een merelsvrouwtje een nest aan het maken is in de bruidssluier. Ze heeft nog maar een klein bolletje geweven maar voert in een sneltempo nieuwe grassprieten aan. Het is niet de eerste keer dat ik in het dichte takkengestel van de bruidssluier een merelsnest heb maar er zijn evenwel nog nooit jongen uitgevlogen. Deze keer toch eens uitzoeken hoe de zaken evolueren en hoe het komt dat er geen nieuwe mereltjes uit voortvloeien. De eksters? De katten? We zullen zien.

het eerste eerste-communiefeest van het jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.