26 mei 2005

lekker ijslam.

Vorige zondag was ik kok voor het grootwordenfeest van éen van mijn dochters. Het 'grootwordenfeest' is een lokale variant van het 'lentefeest' of de 'eerste communie' voor kerkgangers. Als ongebruikelijk hoofdgerecht koos ik voor gebakken oesterzwammen (met veel peper) en "holopski's", een Oekraïens recept op basis van rijst en witte kool. Voor het ijsje net voor de pauze koos mijn dochter voor een ijslammetje, iets wat 35 jaar geleden in mijn kindertijd ook al bestond. Als je het hoofdje er afsnijdt ('t is maar een crème hé!) vloeit er wat grenadine uit het lammetje. De kinderen vinden het een heel gebeuren.

Volgend weekend is het terug werkendag. Dan komt de andere helft van de familie (de Oekraïense kant) eten en feestvieren. Ter voorbereiding heb ik vandaag al het zwembad opgesteld en gevuld met water uit mijn regenput zodat het water goed kan opwarmen. Bij thuiskomst van school hadden mijn kinderen evenwel zo weinig geduld dat ze er al meteen indoken. Kinderen hebben blijkbaar geen kou.


het ijslam net voor het opgepeuzeld wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.