21 mei 2020

ze blijven komen


Bloedbij spec. (linksboven)
Naald-kortschildboktor (rechtsboven)
Mierenboktor (linksonder)
Cantharis obscura/paradoxa (rechtsonder)

De drie eerste vond ik op de vuurdoorn die nu in bloei staat. Daar valt momenteel heel wat te beleven. De bloesems ruiken ook aangenaam. Vlakbij staat een valse christusdoorn en ook deze staat in bloei. Het zijn hele kleine bloempjes maar de aantrekkingskracht is des te groter. Het gezoem gaat de hele dag door. Voor onze insecten zijn het twee van de allerbeste lokkers. 


Valse christusdoorn ('Sunburst') in bloei.



4 opmerkingen:

  1. Behalve het feit dat insecten vaak nuttig zijn, zeggen ze me verder niks. Toch sta ik elke keer weer versteld van je tomeloze fascinatie voor / wonderbaarlijke foto's van die kleine beestjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vergelijk een tuin nogal eens met een B&B. Eens het verblijf af is, kan je je focussen op de gasten. Al wie kiest voor jouw B&B, is je aandacht waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gezegd Ludo, knap ook dat je ze allemaal weet te identificeren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @fruitberg: meestal zou ik zonder hulp van de herkenningstechnologie enorm zitten sukkelen met de naamgeving.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.