4 oktober 2013

Jo's Rubik's Cube

De oudste en tegelijk jongste zoon van het huis heeft een nieuwe hobby: de Rubik's Cube. Het begon met de gewone (lees normale) 3 X 3 kubus maar intussen heeft hij ook een 2 X 2, een 4 X 4 en zelfs een 5 X 5 kubus om zich mee bezig te houden. Mij is het vroeger nooit gelukt om de standaard Rubiks Kubus volledig op te lossen. Verder dan een volledige tweede laag ben ik nooit geraakt. In feite ontbrak me ook de goesting om het allemaal uit te zoeken hoe je zo'n ding oplost.

Tegenwoordig staan er tips en trucs op You Tube maar dan nog is het een kwestie van uitzoeken en volharden. Gisteren heeft Jo op mijn You Tube-kanaal een filmpje geplaatst waar hij de 3 X 3 binnen de 2 minuten probeert op te lossen.

Jo's filmpje:

 

De zoon aan het werk met zijn Rubik's Cube

De betrachting is nu om de tijd alsmaar in te korten. Het wereldrecord zou een handvol seconden zijn. Ik heb begrepen dat de échte mannen hun kubus insmeren met siliconen om er wat vaart te kunnen inbrengen. Ieder zijn hobby natuurlijk. 'Fier zijn op' is wat overdreven maar ik vind wel dat het al puik is wat de zoon uit zijn vingers tovert.


2 opmerkingen:

  1. Alles komt terug hé. Mij lukte dat vroeger ook nooit. Ik had er ook het geduld niet voor en het kon me niet boeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. doe het maar eens dat ding oplossen hoedje af hoor jo een klein aplausje mag ook wel voor jezelf

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.