24 oktober 2013

grazers


Kudde Kempense schapen grazend voor Natuurpunt
(klikken op de foto voor een heel groot formaat)

Mistig en zuur. Zoals verwacht kwam ik vandaag geen mens tegen op mijn boswandeling. Tot daar een 200-tal schapen en 2 herdershonden opdoken. Vanop een verhoogde kant, gezeten in een plooistoel, keek de schaapsherder toe. Een korte babbel leerde me dat de schapen voor Natuurpunt 'werkten' en dat ze 's nachts in het bos sliepen. "De goesting om te begrazen is er wat uit en af en toe verdwijnt er ook wel eens eentje", zei de herder. 

2 opmerkingen:

  1. Weerom een toffe foto, mooie compositie. Shcaapsherder zijn heeft zo zijn charme, denk ik. Maar dan toch vooral in de lente en de herfst, en wanneer het mooi weer is

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.