31 december 2007

terugblik 2007-3

Meest heldhaftig moment van 2007: Het stoppen van de tankcolonne onder leiding van de nieuwe minister van defensie Pieter De Crem aan het stationsplein te Leopoldsburg.

Vorige week, ik was net gaan frit halen aan het station van Leopoldsburg, als daar een kleine tankcolonne uit de kazerne kwam geraasd. Ik zag meteen dat de nieuwe defensieminister De Crem (zie foto) er de leiding van had. Van zodra ik hoorde dat het zijn bedoeling was om Wallonië bij Vlaanderen te annexeren, ging ik, zonder daar veel bij na te denken, voor zijn tank staan. Toen ik vroeg of hij ene mee mayonaise of ene met ketchup wou, wilde hij me terstonds omverrijden. Gelukkig kwam ik op het idee om te roepen dat ik wel enkele vliegreizen kon geritseld krijgen met héél véél media. Hij parkeerde op slag zijn 'slag om de Ardennen' en keerde enthousiast en opgewonden terug richting kazerne.

3 opmerkingen:

  1. De kleine lettertjes gelezen van het contract? Eens benieuwd wat daar allemaal in staat.

    Die kerel van het Tiananmen-plein... Ge moet het maar doen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @biraskerbe: kleine lettertjes van welk contract? ik ben even niet mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor de verkoop aan Libanon.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.