23 december 2007

de inflatie van de verontwaardiging

Deze foto zou suggereren dat Valérie Begue iets anders oplikt dan yoghurt. (*)

Na het belachelijk ophefje over onze nieuwe miss België, de schone Alizée Poulicek (20) uit Huy, omdat ze -ochot- maar 5 wereldtalen kent en ergens in een tarweveld met haar blote navel is gefotografeerd, komt nu ook de nieuwe miss Frankrijk onder preuts schot te liggen.

Er zouden drie jaar geleden enkele foto’s (zie hierboven) zijn genomen die door de voorzitster van het Miss Frankrijk-comité ( een zekere Geneviève Fontenay) zo aanstootgevend bevonden worden dat ze wil dat de miss meteen onttroond wordt.

Waar gaat dat naar toe met al die verontwaardigingen en die aanstootgevingen? Ik vind beide dames mooie vrouwen en de bekritiseerde foto's erg properkes en kunstzinnig. Het zou wat anders zijn als er een wortel in hun gat stak of als ze een baviaan (bvb. minister De Crem) oraal bevredigden... in dat geval zou enig rumoer in het misswereldje te begrijpen zijn. Al heb ik me laten vertellen dat die dingen meer dan eens gebeuren op de BV-feestjes na de verkiezingen. Zeker als er ook voorzitters en voorzitsters uitgenodigd zijn. Maar nu?

Wat is er in feite miss? Er zijn, me dunkt, miljoenen andere zaken om écht over verontwaardigd te zijn. Al denk ik dat madame Fontenay daar niet wakker van ligt.
    (*) niet rondvertellen maar 't is waar ;-)

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten

    Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.